Followers

Sunday, April 17, 2011

APAKAH MAKANAN KEGEMARAN YANG PALING ANDA SUKA..?

Apabila ditanya mengenai makanan kegemaran laju je yang akan menjawabnya  kan..kan..? haha... ye lah, semua orang punya makanan kegemaran masing-masing kan....

ada sesetengah orang tuu gila masakan yang pedas... kalau x rasa pedas, memang hilang selera nk tambah lagi...
ada orang tu pulak suka makanan yang bergoreng macam char koew teow, mee goreng mamak.....
dan ada juga apabila ditanya apakah makanan kegemaran.. rata-rata yang akan menjawab "suka masakan daripada ibu"... adehh..macam x da jawapan lain je kan.. kalau hangit pun..mesti kena makan sampai habis jugak ke hahh...?hehe seperti mana yang kita sedia maklum masakan ibu adalah yang paling power sekali kerana ibu kita sendiri lebih memahami apa yang kita suka dan x suka....
kalau kita cuba masak sendiri pun..x sama kan rasa original yang ibu kita buat..betul kata orang tua-tua dulu...air tangan mak tak sama dengan orang lain masak...

bagi aku sendiri..selain masakan ibu.. masakan kegemaran yang aku suka ialah makanan semasa kenduri.. selain boleh dapat makan free..boleh jugak tambah banyak kali (maklumlah aku memang muka x tahu malu ckit)haha... betul-betul mengambil kesempatan kan di atas kemaluan...tolong lah jangan tiru aksi ini...astafirullah...cukuplah sekadar isi-isi perut...kenyang daa...hehe:-) 




p/s : kalau ada kenduri tuu..jangan lupa jemput k..aku tidak akan malu-malu mengambil hidangan...hehe...(eh..gurau ja taw...jangan terpedaya)..HAHA!

setiap orang punya makanan kegemaran masing-masing...jadi,bagaimana pula dengan anda.....???


by HARI INI DAN SEMALAM

5 comments:

nabilala said...

woh gmbq tu!!!i loike!!hahaha..pic bekurun jugak nk uplod!haha

Nurainaa Sofia Nurazizul said...

saye suke makan rendang ayammm! hehe :)

princessrain said...

cumil !

iskandarzulkarn9 said...

nabilala...>btol2.....gmbaq season daa..tahun bila lah nie kan....haha

nuraina>>woww!rendang ayam sedap dmkan time hari raya ja..haha

iskandarzulkarn9 said...

princess rain>>kanak-kanak kecil mmg semuanya comel..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...