Followers

Friday, April 1, 2011

KENAPA LELAKI PERUT MEMBUNCIT-PUNCANYA....


Disaat nafsu makan yang tinggi..selera yang bertambah...entah kenapa sekarang aku cuba meningkatkan kadar pemakanan yang banyak daripada yang luar biasa..hehe
dalam sehari memang 5 kali makan sudah menjadi kewajipan bagi aku...betol-betol mengambil kesempatan di atas kadar metabolisme yang tinggi...nak jadi gemuk pun susah kan..haha

maklumlah bila dah selera makan bertambah...berat badan pun ada lah sedikit naik kan..tapi yang tak boleh tahannya apabila perut menjadi buncit...haha
selalunya kan kita dapat lihat lelaki yang bila kahwin ja perut mesti membulat kan..maklumlah dah ada orang sayang..makan minum selalu dijaga..memang lah selalu full tank je perut tu kan..

tapi kalau dah perut buncit..??macam mana tuhh hahhh.......!!!haha

Salah satu keluhan yang selalu dialami lelaki selain kegemukan adalah perut yang membuncit. Tidak hanya dialami lelaki gemuk, keluhan ini juga dapat terjadi pada lelaki berpostur kurus, terutama yang memiliki hobi makan yang tidak sihat.
Biasanya terjadi saat lelaki memasuki usia berumur dengan beban kerja yang tidak menentu masa.

"Umumnya, perut buncit itu terjadi kerana polar permakanan yang tidak teratur.Inilah yang sering dialami oleh lelaki yang hobinya makan, terutama saat stres, namun tidak diimbangi dengan exercise yang teratur....
Sebenarnya boleh je nak makan banyak pun,tetapi mestilah kena exercise juga...baru lah maintain..hehe

Kebiasaan lelaki yang melebihkan karbohidrat, seperti nasi terlalu berlebihan, saat makan merupakan salah satu punca timbulnya perut buncit. "Berpinggan nasi dengan lauk yang sedikit akhirnya akan membuatkan perut buncit kerana suapan karbohidrat yang di luar kapasitinya. Nantinya ini akan jadi lemak karbohidrat"

tapi ada aku kisah dengan perut buncit nih..?
janji hati senang dan bahagia bak kata
"kenyang perut..senang hati" kan...kan...??hehe

sekadar gambar hiasan..x da kena mengena dengan perut buncit k..haha      



by HARI INI DAN SEMALAM

6 comments:

cik Dil said...

hehhe..tol ke gmbar tu xde kaitan ngn entry ni..hehhehee

iskandarzulkarn9 said...

cik Dill>>no comment..hahaha:D

Najwa Anuar ™ said...

buncit kan lambang kekayaan. bahahahaha :D

princessrain said...

megat x buncit , comel je..

::FAIZ FARISH:: said...

aku punya perut tak buncit, dan aku nak kekalkan... heheheeh

Ieda Syakilla said...

yeke gmba tu xde kena mngena? hehehe....nmpk cm boncit je tu? =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...