Followers

Saturday, May 14, 2011

KEADAAN APABILA PASANGAN WANITA LEBIH TINGGI DARI SI LELAKI

kebiasaanNnya aku akan lepak minum di kedai bersama teman-teman,kami selalunya berborak tentang hal rumahtangga masing-masing,walaupun diri aku sendiri belum ada tapak atau tiang untuk dibina..hehe ye lah, lelaki selaluNnya lebih suka menceritakan masalah kepada rakan-rakan daripada menceritakan kepada keluarga sendiri atau girlfriend diorang...

aku memahamiNnya kerana diri aku sendiri melalui situasi tersebut.....
bagi aku normal laa tuu kalau si anak lelaki..adik lelaki...abang..atau bapa itu sendiri selalu lepak minum kedai kopi kan....kadang-kadang asyik keluar ja sampai tak nak bagitahu pergi mana...haha..:D  (i'm sorry makkk..!hehe)








tetapi keadaan menjadi tak normal apabila sedang aku lepak minum bersama member-member aku nie...ada satu couple nie......
" teman wanita dia lebih tinggi daripada si lelaki "
bagi aku normal la tu wanita dan lelaki berpasangan, nasib baik bukan pasangan homoseksual kan... ermm..maybe agak unik la pasangan nie..

aku tertarik dengan kata-kata orang tua...~
"kalau mempunyai pasangan wanita yang lebih tinggi dikatakan murah rezeki..."

sebabNnya si wanita itu sanggup menerima lelaki itu seadanya. Sebenarnya bukan soal fizikal yang kita patut dilihat  tetapi tinggi atau rendah semuanya terpulang kepada jodoh..kalau dah ditentukan si dia jodoh kita maka dia lah jodoh kita....kita selalu nampak pasangan-pasangan yang mana si wanita lebih tinggi daripada lelaki nampak kelihatan mesra dan riang....itu yang membuatkan mereka unik dan kelihatan tenang sahaja..........

seperti kebanyakan wanita sekarang, mereka ada citarasa mereka sendiri iaitu mempunyai teman lelaki yang lebih tinggi daripada mereka..kerana merasakan lebih yakin terhadap pasangan mereka....
Ini wajib..betol kan..kan....??? (tolonggg jawabbb......!!!!)hehe

"kita sebagai manusia hanya merancang, tuhan yang menentukanNya.."

bagi aku sendiri...atcely, tak kisahpun..apa2 aje laa....yang penting adalah chemistry in relationship itu penting...keserasian dan dari segi dalaman..=)
takdir yang akan menentukan segalaNnya....:-)

sekadar gambar hiasan (gedik nak wt iklan jap)-
tersedak-sedak sampai gatal hidung...haha

by HARI INI DAN SEMALAM


18 comments:

::FAIZ:: said...

haha, no komen sbb akupun tak berapa nak tinggi

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

x de hal laaa....haha:D

husna yg suka pada muzik said...

erm3....hehe...saya x nk laki rendah kot...nk laki tinggi..hehehe

Asma Amira said...

saya salah seorang antara perempuan yg tinggi cmne =.="

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

kalo da jodoh nk wt mcmna..terima je la kan..haha...

tomato said...

skrg ssh carik lelaki tinggi.. ye tak ? hehe :P

Elie Lily said...

elie kecik je..so memang tak payah nak cari laki yang lagi tinggi dari elie!hahha

kindergartenlibrary said...

nasib baik nelly rendah .
=p

Anonymous said...

kapel ngan lelaki lebih rendah,
fez2 2 kne ketawa ngan kengkwn...tp ad aq kisah...yg penting dy wt aq hepy wlupun kapel x lme....

Eyza Dyana said...

hehe..sy lebih tinggi drpd bf sy! huhu...

Anonymous said...

kdg2 isu tinggi,rendah ni org pandang remeh.kdg2 itu jadi ukuran bg sesetgh org.tp,berdasarkan pengalaman sendiri,lelaki tinggi,kacak bergaya,blom tentu dpt berikan kebahagiaan.apa yg penting,keserasian.apa2 pun,kembali pd Allah,DIA lebih tahu baik buruk sesuatu kejadian itu.

Jazakallah :)~

Anonymous said...

seriously, penulis, awk memang tak kisah ke awk kurang tinggi dari perempuan yg awk ingin kahwini? please jawab soalan ni, nk tahu jawapn umum, sbb sy mempunyai dilema, lelaki yg sy suke lg rendah, tp die sgt bagus orgnye, budak masjid, n sgt responsible

Anonymous said...

seriously, penulis, awk memang tak kisah ke awk kurang tinggi dari perempuan yg awk ingin kahwini? please jawab soalan ni, nk tahu jawapn umum, sbb sy mempunyai dilema, lelaki yg sy suke lg rendah, tp die sgt bagus orgnye, budak masjid, n sgt responsible

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

kedatangan jdoh tngan tuhan..kalo dia dah ditentukan jdoh kta...terima seadaanyaa...
series ly..sy tidak ksah..mengapa perlu bndingkan ciri fizikal dripda melihat dr dalaman =).================

Anonymous said...

pngalaman sy yg dh berkahwin.. lelaki rendah alhamdulillah rezeki murah sgt2.. cara dia take care pun baik.. dia lbh matang.. slalunya happy dpn sy walaupun da prob.

BungaSakura said...

hua..sy la salah sorgnye...sush la na accept lelaki lagi rndah dari saya... umo da 26 ni...camneeeeeeee?? argghh dalam dilemmaaa...=(

Unknown said...

Saya kaple dgn bf saya dh masuk 3 tahun even bf saya pendek tapi comel. Haha bila berdiri, dia paras mata saya je. Acctly mmg bahagia dan serasi. Alhamdulillah, jarang gaduh dan tak serabut (:

Unknown said...

Saye Tinggi 175cm Klau boleh nk juga dpt Awk Tinggi.tapi x dapat2 sampai sekarang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...