Followers

Saturday, May 21, 2011

TERTARIK DENGAN KATA-KATA YANG DISAMPAIKAN DALAM SLOT AKASIA tv3 NORA ELENA

sekali tonton boleh tahan cite nihh..haha


RasaNnya pasti ramai yang lebih mengetahui drama bersiri tv3 setiap isnin pukul 7.00-8.00 malam sebuah cerita  yang diadaptasi dari sebuah novel "kasih yang suci"
sebenarnya aku jarang-jarang sekali dok melayan drama melayu nie, tapi disebabkan oleh satu scene dalam cita nie,aku tertarik sekali dengan kata-kata si ibu kepada anakNnya NORA ELENA...


" sebagai perempuan, kita perlu berkahwin dengan lelaki yang sayangkan kita dengan sepenuh hati dan bukan dengan lelaki yang tak sayangkan kita walaupun kita sayangkan lelaki itu dengan sepenuh hati...."


Bagi aku sendiri benarlah apa yang diperkatakan oleh si ibu itu kerana Memanglah sukar untuk melupakan seseorang yang kita cintai sepenuh hati. Tiada seorang pun manusia yang akan dapat semua yang diingini di dalam hidupnya..Walaupun pedih, tetapi kita sebagai manusia biasa terpaksa menerima dengan hati yang reda. Ajal, maut, jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Cuma cara kita diuji dan menanganinya sahaja yang berbeza..

Cinta bknnya mencari seseorang yg "SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna....~


okk..cukup-cukup ayat bermadah daripada aku ini..hehe
hanya sekadar berkongsi apa yang tersirat dalam kata-kata ibu tersebut,....~





by HARI INI DAN SEMALAM



17 comments:

laskar pelangi said...

pelangi pon duk suka layan drama tu=)

memang betol, kena kawen dengan lelaki yg mencintai diri perempuan tu.....=)

iskandarzulkarn9 said...

layan je..yang penting input yang hendak disampaikan dlm ssuatu cite tu yg penting kan..hehe

athirahothman said...

yep2 . tapi yea la kan kadang2 manusia ta penah puas apa yang dia ada ^^

NuR 'aQiLaH said...

LAKI kalau dah x sayang, boleh nampak kan layanan dia cmne..
macam klip video lagu akim, janji.. T_T

shazatul shifaa zulaikha zulkifli said...

kawen , jgn lupa panggil okayy :P

Rtp Farra Arisha said...

tak berkesempatan tuk ngk citerr ni wuhuhu!

Cik Fieza said...

minat sgt tgok cite tu..hehehe

missdora said...

setuju.. :)

ishiko said...

rr.. lamanya xtgk tv... xpe2.. cuti nk dekat da..^^

MonsterKecil said...

doktor cinta dah berkata-kata...argghhh!!!!..gua sangkut skali..!!!

bigheart4bigboy said...

just found out your blog...
sungguh ceria :D
hehe...
followed!^.^

blogtube said...

memang layan citer tu... kekeke~


BLOG MEGATIS SUDAH MENJADI SALAH 1 TERJAHAN OH! BLOGWALKING

::KAKAIRINA:: said...

kalau dia sayang kita mesti dia hargai kita betol2 dan sepenuh hati macam dia jaga diri dia jugak..

feeza_rashid said...

banyak lgi an ayt2 yang best dlm cter tu. sumpah swiitttt gilakkk. mmg afanatik habes da sekarang ni. haha. mood mencari novel kasih yg hilang plak. ngggeeee :)

Shaherah said...

cerita ni selalu miss.. miss sbb lupe.. haha.. >.<"

tp ayt die mmg best2.. kkdg setiap word yg kuar pun leh miss.. sbb ngah berangan.. >.<"

Hans said...

Seth Tan rogol Nora Elena

salwaismail said...

haha. dah habis pun.
:)

http://salwaismail.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...