Followers

Saturday, February 26, 2011

SOAL JODOH SIAPA YANG TAHU KAN..KAN...??

ASSALAM....HYE SEMUA..
WAH2..rasanya dah lama aku meninggalkan blog aku yang tidak seberapa ini..walaupun ada juga insan2 dikalangan reader yang sudi menjenguk blog aku ini..siap ada yang paksa suruh update tiap2 hari lagi..haha..
i appreaciate it k..thankx you so much..i love you...x tahu lah nak bagi hadiah apa kan,..haha

Duduk lepak sorang-sorang dalam bilik sambil tengok semut hitam balik joging..tiba-tiba teringat..bila jodoh aku nak datang yah..?haha
Berbalik kepada post aku yang terdahulu >>sila click
...tetiba ja aku tertarik nak mengupas  soal "jodoh" nih kan...maklumlah air dah naik kepala kan..dah gatal sangat lah hang nih kan..tolong bawa bersabar k..haha

adat lah masa kita remaja+dewasa ini..tergedik-gedik nak tahu jodoh kita siapa suatu hari nanti kan..dulu teringin jugak nak ada girlfriend macam megan fox kan..

wah!lawaNya..sampai ada minah yang rupa ala2 megan fox tuu..memang aku usha rapat2...tapi secara zahirnya aku ni seorang pemalu...hik3..memang melepas selalu..haha..tapi nie cerita zaman dulu lah kan..sekarang dah tak pandang kepada kecantikan semata-mata...kerana rupa paras selalunya menipu kan..kan...?
cukuplah dengan sekadar manis dipandang wajah dan senyumanNnya...dah yang penting sekali kan.."sifat kesederhanaan" kat seseorang tuu perlu ada....

eh..korang setuju tak dengan apa yang aku cakap tuu..?hehe..tapi yang tuu citarasa aku lah kan..kalo ditanya pendapat anda bagaimana pulak...?haha
kalo dibicarakan soal jodoh..semua orang nak seseorang yang baik-baik aja kan tetapi kita perlu cermin diri kita juga..kita ni baik sangat ke hahh..?
aku akui..aku bukanlah seorang yang perfect...bukan baik sangat pun..tetapi kita perlu sentiasa belajar dari kesilapan..masih banyak kekurangan dalam diri kita yang masih belum diperbetulkan...kan..kan...?
we need to learn from da mistake...
(nak jadi DR.Fazilah Kamsah jap boleh...?)...hehe

tetapi sedarkah kita..kedatangan jodoh itu datang dengan penuh misteri kan....namun kita kena letakkan ciri-ciri yang layak untuk diri kita kan..kan...?
walaupun kita rasa kita tidak lawa atau tidak menarik macam aku nie..tapi makesure " someone somewhere has made for you..."
so, buatlah pilihan yang betol-betol k..
insyallah..mudah-mudahan......~

"cinta x kan wujud kalau tiada yang meminta..dan juga tidak akan wujud jika tiada yang memberi.."

(jadi jiwang lagi aku kali nih..confirm kena bahan lagi esok..tapi aku bukan mat jiwang okk..hehe)
ak cool je taw..yang pasti rilex+TENANG jep..haha



remember dat..
"Times does not changing..but human change everything.."


by HARI INI DAN SEMALAM


12 comments:

shaefa said...

"orang yang baik, akan dapat pasangan yang baik juge..insyaAllah.."(^_^)

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

insyallah....
mudah-mudahan...hehe
:-)

laskar rainbow said...

ye betul...Perempuan baik utk Lelaki yg baik..serta sebaliknya...;))

=)
jodoh itu pasti datang;)

princessrain said...

insyaAllah kamu akn mendapat jodoh y bek...im owez pray the best 4 ue megat iskandar zulkarnain.

::FAIZ:: said...

i love the picture...nice

Kik0 ♥ QiLaH said...

LOVE = MATI



T_T

yaya salvatore said...

"cinta x kan wujud kalau tiada yang meminta..dan juga tidak akan wujud jika tiada yang memberi.."

pinjam quote ni wat status fb eyh. hehe

Ieda Syakilla said...

"someone somewhere has made 4 u.." i like diz :)

Eda Latiff said...

haha...suka quot yang last tu..skali skala jadi mat jiwang pe salahnye kan...hehe

vendoline said...

hurmm nice story..simple..
tak jiwang ke..ahaks

shidi sobri said...

yup kene sentiase doa yang terbaek untuk jodoh anda,,tak semestinyerrr cantik asal simple,,n ada ilmu agama sket tue dah cukup!!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Cintai ALLAH, hidup menjadi indah. Cintai manusia tidak semestinya hidup menjadi selesa dan bahagia. Jika pun harus bercinta dengan manusia, jadikan cinta kepada manusia itu untuk menuju kecintaan abadi dan suci terhadap ALLAH. – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...