Followers

Tuesday, March 22, 2011

LANGIT TIDAK SEMESTINYA AKAN SENTIASA CERAH

SALAM..HYE SEMUA..
LAMA TAK DENGAR KHABAR KALIAN KAN..HAHA
As time goes by,day by day.. ramai yang tertanya-tanya ke mana encik penulis blog HARI INI DAN SEMALAM pergi kan..maklumlah dah lama ku biarkan blog ini kesunyian..sebenarnya aku sihat-sihat sahaja..dalam keadaan yang begitu sibuk( sibuk lah sangat kan)..haha..

"hidup ini umpama roda, kadang-kala kita diatas .kadang kala kita dibawah"

jadi kita perlu bijak menggunakan kelebihan bersabar dan bijak dengan kehidupan yang mendatang..tidak dinafikan kita sebagai makhluk diatas muka bumi ini sentiasa diuji dengan pelbagai bentuk cabaran dan dugaan,ada kalanya kita bergembira..dan juga kita bersedih..terpulang kepada diri kita sendiri bagaimana kita mengawalnya...
kita perlu ingat,sejauh mana kita cuba lari atau menyelesaikan sesuatu masalah itu, masalah tetap akan datang juga kan...kan...?Jadi bersedialah kita kan.....:-)

"Hidup ini ibarat laut...kadang-kala berombak..."

kadang-kala tenang....
dalam kita menempuh kehidupan hari-hari yang mendatang, kita tidak akan terlepas dari diuji..setiap orang..tidak akan terlepas dari onak duri yang akan kita tempuhi..


"hidup ini tak indah andainya kemanisan sahaja yang mewarnainya"...
sebab, mungkin ada yang jadi lupa diri, lupa daratan, meninggi diri & berbangga dengan apa yang ada..tapi, kemanisan yang berselang seli dengan kepahitan akan mengajar kita erti syukur....dan belajar erti menghargai....

hari ini kita berteman..hari esok kita keseorangan....
hari ini kita gembira..hari esok kita sedih...
hari ini kita bertemu..hari esok kita mungkin berpisah...

"kesepian dan kesunyian itu.....
kadangkala indah.....

kadangkala membosankan.....
tp kesepian mengajar kita.....
menghargai detik manis yang telah berlalu.....
dalam hidup kita".....
sharing is caring rite..?hehe
tidak salahkan kalo kita berkongsi pendapat dan maklumat
maklumlah dah lama tak tulis blog kan..tiba-tiba nak jadi macam doktor fadzilah kamsah plak...hehe
selamat beramal....~





by HARI INI DAN SEMALAM

6 comments:

hazrinaitusaya said...

akhirnya.. hari ini dan semalam muncul dgn entry baru :)

princessrain said...

sy org y kdua comment . ok la tu !haha

::FAIZ FARISH:: said...

Hidup Tak selalu indahkan....

Ieda Syakilla said...

yup..kadang kita d atas, kadang kite d bawah =)
segala detik dalam hidup adalah berharga buat kita untuk d ingati. kn? :))

si ngokngek said...

yap..hidup memang tak kan sentiasa indah,setiap kepahitan ada kemanisannya..it's like coffee

salwaismail said...

suka entry ni.
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...