Followers

Monday, June 13, 2011

CINTA PANDANG PERTAMA SEBAGAI CINTA TERAKHIR....BOLEH KE..??

Jatuh cinta pandang pertama..?
pernah anda alaminya..?
dengan slumber dan penuh gentleman..aku menjawab "saya pernah alaminya..tetapi buntu di pertengahan jalan........hehe
sebenarnya..cinta pandang pertama, banyak memberi pengajaran pada kita tentang kejujuran, tentang persahabatan, tentang kasih sayang, tentang perngorbanan dan seribu satu macam rasa.

Cinta pandang pertama, selalunya banyak membicarakan soal rindu, soal kasih, soal sayang, soal perasaan. Itulah pengalaman yang indah yang akan menjadi landasan untuk cinta kedua. Ia juga akan menjadikan cinta kedua lebih bermakna jika iktibar di ambil dari cinta pertama.

Dimana silapnya dalam menjalin persahabatan? Kurangkah dalam memberi kepercayaan? Apakah tiada jujur dalam perhubungan? Atau mungkinkah kurang perhatian dalam soal kasih sayang? Atau kurang membicarakan soal rindu dan perasaan? Mungkin suatu hari nanti kita akan lebih mengerti, akan lebih berhati-hati dan akan lebih bersedia dalam menghadapi keperitan dan kehangatan cinta



Cinta pandang pertama..??

Bila hati terdetik....Bila mulut berbicara... Bila mata terpandang... Bila telinga terdengar... Kasih pun terungkai...

Lalu senyum pun tersipu malu
.....



OK2..cukup2 ayat bermadah jiwang untuk hari ini....haha






by HARI INI DAN SEMALAM

9 comments:

naqiah said...

cinta pandang pertama cintatulip bukanlah y terakhir.. pernah jatuh cinta.. 4 thn.. tp x kesampaian akibat adegan yang sgt memberi kesan smpai mati... tp xpe.. aku tetap maafkan lelaki itu.. tak semua lelaki sama.. dan aku tahu.. nice entry.. :)

http://cintatulip.blogspot.com

::FAIZ FARISH:: said...

cinta pandang pertama dari mata turun ke hati.. hehehee

dayanadarmawi said...

ouh cinta pndg prtma ~ hha ^^

tomato said...

<-- tak nak bercinta . kawen dlu baru bercinta . haha

Prince Patrick said...

Fuyoooo pengalaman tahap phD hahahaha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

amboi...

jiwang gila haha

Alynzs Syed said...

so sweets ;-)

salwaismail said...

nice one. mmg suka post pasal cinta eh? :D


tgk sini :
http://salwaismail.blogspot.com/2011/06/1000-followers-slw-nak-review-blog_16.html

Nur Aizureen Md Zahir said...

mat bunga ~! agaga :)
its normal kan..sume org merasa cinta pertama..belajar dari pglaman then kita akan jumpa cinta sejati..aminnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...