Followers

Monday, December 13, 2010

PERMAINAN YANG SELALU KORANG MAIN SEWAKTU KECIL DAHULU

Alahai duduk lama-lama di rumah goyang-goyang kaki tetiba aku teringatkan zaman kecil dahulu..pernah tak anda terfikir permainan apakah yang anda main sewaktu kecil dahulu...??kalau ditanya budak zaman sekarang pasti ramai yang akan menyebut main video game..main game internet,,,FB lahh..kan..kan..?
sebagai budak lelaki..seperti biasalah, zaman bebudak dulu aku rasa permainan kita semua sama je kan..kan..??
bagi perempuan pun x kurang hebatnyaa,,2 kali 5 je..main semua kan..?haha





 Permainan dahulu  ada bermusimnya ..kalau time musim main layang-layang,sume main benda tu kan..kalo masa musim main guli..sume main guli..kan..kan..??haha
bagi aku sendiri..aku main ja semua permainan yang ada..sampai pernah jugak main masak-masak dengan budak pompuan..main getah..ape tah yang tali getah tu..yang ada step by step tuu..yang lompat-lompat tuu..adehh!dah lupa lahh..then,dulu selalu juga main jongkang jongkit.haha..


erm..ohh..yaa..permainan lain yang aku main ialah tuju tin dan selipar..permainan ala2 softball jugak lah..memang beshh kalo balingan selipar itu terkena kepala seseorang..hehe (ciss..nakal betul lah aku dulu kan..haha)..i'm sorry..


Bagi bebudak pompuan plak..kebiasaannya main pondok-pondok main anak patung kan..? aku ingat KAKAK aku dulu suka main benda ini..Masa itu ingat ia satu permainan..bila dah besar baru perasan yang itu ialah suatu pembentukan wajah bagi wanita dan ibu kan..?hehe..lawak-lawak..


Dulu-dulu..aku suka main lari-lari..maklumlah..aku dulu memang buas..hyperaktif Person..memang x pernah kenal erti penat....haha..


Anda pernah dengar "Police n thief anyone".......bunyi lagu dia " Polis n tif wan to jaga ....polis mati pencuri jaga"....kakkakakka.....nie pon best.....game nie paling lama....sembunyi tak hingat nyer.
p/s tak suka jadi Polis......kena cari owang bagai nal mampos huhuhu


woww!!beshh ouuhhh jadi budak-budak..terasa ingin dilahirkan semula je..haha

I LOVED THIS MOMENT~


disebelah kiri adalah kakak aku..hehe




BY HARI INI DAN SEMALAM

12 comments:

dot dot said...

selalu gak rindu zaman dulu2..hhuuhu..best2..main guli,ting2,masak2,baling selipar,lompat katak,cop tiang,mcm2 lg,hehe

Erin Azizan said...

sama la..uwaaa ni yg rasa mcam nk balik zaman kanak2 balik ni..best ann

Asma Amira said...

i like "polis n tif, wan to jaga..polis mati, pencuri jaga"...teehee :D

DiNaZ said...

Alamak ai entry ko kali nie buat aku terbayang lak men dalam sungai samoai minum2 ayak sungai...men galah panjang n tgk along aku bertanding kencing siapa paling jauh hahaha....kenangan tu aku sowang jerr perempuan yang sangat degil dok eko jerr montot along aku...best..best...

Cik Melor said...

salam perkenalan ya n tq follow my blog. nice blog

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

norafaeizen>>woww!!suma itu sy juga main lahh..
main smpai peluh2..haha..nice moment..

erin azizan>>jom2!!kita kembalik ke zmn kanak2..haha

asma amira>>main polis2..lari smpai letih ouhh!haha

dinazz>>woww!!sy tahu anda juga seorang yg nakal mcm sy lah..haha

Asma Amira said...

paling best main msak2 pkai api..
besttt...owwhhh ;P

mr.syazwan said...

best kan.. dulu paling3 suke main

Kahwin2.. perh syok kot.. siap kite org main tido2 sekali kot tu yg stim hahahah

tpi la ni bdk2 tak mcm dulu... ermmmm

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

asma amira>>pergh!!bila dah siap masak..kte buang mcm tu je kn..x lalu nk mkn..haha

mr.syazwan..wahh!!main kahwin2..beshhh2..
time tido yg beshhh tuhhh..kikikikihhhh....~

Asma Amira said...

owh,..2 part yg paling sdeh :(
tapi bau sdap kottt~

LaDy_aFieFa said...

wahh....rindu plak zaman itu..hee *tersengih2 nih
walaupun pompuan..tetap men jgk smua tuh...men ngan bdak laki..perghh ganaih gk...hahaha..
*jln2 sni..follow u blog yar~

tomato said...

huahaha ! best duduk kampung sebab macam2 leh wat kan..
ni dok bandar , tggu balik kampung baru leh panjat pokok semua . -.-'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...