Followers

Tuesday, December 7, 2010

CINTA PANDANG PERTAMA BOLEH PERCAYA KE...??

Jatuh cinta pandang pertama..?pernah anda mengalaminya?aku menjawab "saya pernah alaminya..tapi buntu di pertengahan jalan...?hehe
orang kata cinta pandang pertama itu ada kebaikannya dan keburukannya..
tapi betul ke eh..?blurpp..blurpppp...


Cinta pandang pertama, banyak memberi pengajaran pada kita tentang kejujuran, tentang persahabatan, tentang kasih sayang, tentang perngorbanan dan seribu satu macam rasa.

Cinta pandang pertama, selalunya banyak membicarakan soal rindu, soal kasih, soal sayang, soal perasaan. Itulah pengalaman yang indah yang akan menjadi landasan untuk cinta kedua. Ia juga akan menjadikan cinta kedua lebih bermakna jika iktibar di ambil dari cinta pertama.

Dimana silapnya dalam menjalin persahabatan? Kurangkah dalam memberi kepercayaan? Apakah tiada jujur dalam perhubungan? Atau mungkinkah kurang perhatian dalam soal kasih sayang? Atau kurang membicarakan soal rindu dan perasaan? Mungkin suatu hari nanti kita akan lebih mengerti, akan lebih berhati-hati dan akan lebih bersedia dalam menghadapi keperitan dan kehangatan cinta



Cinta pandang pertama..??

Bila hati terdetik.... Bila mata terpandang... Bila telinga terdengar... Kasih pun terungkai...

Lalu senyum pun tersipu malu
...

APAKAH ITU CINTA PANDANG PERTAMA...?






by HARI INI DAN SEMALAM

11 comments:

Hunny Maldini said...

errr tak pernah percaya kat cinta pandang pertama.
for me, it's not love.
it's merely crush or infatuation

Anisa Hang Tuah said...

mane2 cinta pun tak boleh percaya
tsk.

husna yg suka pada muzik said...

wahai encik hari ini dan semalam...anda semakin jiwang...emm2...hehehe...cinta pertama tue selalu memberi pengajaran yang sempurna...kdg2 org ckp..cinta pertama itu indah...tapi bagi husna x pun...hehehe...

noname said...

Gwa masih layan jiwang nga cinta pertama gwa walau dier tak pernah sayang gwa.

love is love and might not become a relationship.

Schajar McFlurry said...

l0ve at 1st sight.....?
if u believe that it would happened... then, it will happen... all u need is believe!
=D

iskandarzulkarn9 said...

hendak seribu daya...
x hendak seribu dalih..~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

jiwangggggnyaaaaa hanggggg hahaha

WEI LYN said...

mcm ada nada2 jodoh persahabatan.haha

nurawanees said...

for me..sye percaye ngn cinta pandang pertama...tp same ade cintu tue mjadi o tidak..it it's depend la kn..sbb tu la de peribahasa "dari mate turun ke hati" ye ndak??~hehe....

Anonymous said...

pe itu cinta???
huhu

yana said...

cinta pertama walupun dilukai tapi hati tetap merindui..cinta pertama kata mulut sudah dilupai tapi dalam hati meronta ingin kembali..cinta pertama dtg dari pershabatan dan berakhir dengan percintaan..cinta pertama x mudah dicari ganti.. Tapi tidak mustahil untuk dilupai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...