Followers

Sunday, December 26, 2010

BATUK VS SELSEMA

SALAM 1 MALAYSIA
Wah3..euwww..cakkkk..!!
haha

Seperti yang kita sedia maklum,penyakit-penyakit  memang sudah menjadi lumrah dalam kehidupan kita..setiap orang mesti pernah merasai sakit kan..hehe
yang tak ada penyakit tuh..p cari penyakit ok!lmakan ubat banyak2..hik3,,
harap anda sihat walafiat
bagi pendapat anda kan.....


Batuk dan selsema mana lagi sukar untuk kita melakukan kerja..??

berikut adalah hasil kajian dan temubual oleh 
DR.HARI INI DAN SEMALAM (aku lah tu kan jd doktor plak)..haha
kepada pesakit yang pernah mengalaminya...


1) Athirah_ibrahim
 selesema lah.sebab balik2 kena tarik hingus. eshh. tak selesa. hidung tersumbat!!

2) Lelaki bujang
I think selsema lagi sukar coz nk kerap guna tisu/kain je..

3) Asma
saya pilih batuk sebab batuk buat saya sakit tekak sangat sampai termuntah-muntah..

4) Eroul
aku pilih demam sebab aku aku akan dapat MC..haha..
(adehh!!ko nih memang x faham bahasa lah..aku tanya lain..jawab lain..adehh)

5) Hanazaty
kalau untuk study, selsema memang susah! =p

6)botak
aku pilih batuk lagi..ubat batuk kt rumah aku berlambak...haha

ANDA PULA BAGAIMANA...??
ok terima kasih..cukup..!!cukupp!!!!
macam-macam jawapan yang diberikan..
tapi yang sesetengah tuu ada betol kan..kan..?
haha
kalau ditanya siapa nak sakit..semua orang tak minta diberi penyakit..
apa pun kita kena redhA je dengan segala musibah yang datang..

Prevention is better than cure"
Something that you say which means it is better to stop something bad happening than it is to deal with it after it has happened



by HARI INI DAN SEMALAM

10 comments:

feeza_rashid said...

aku pilih batuk. sebab nga terseksa ng batok ni. seksa! serius.

Asma Amira said...

oit! asma?

you-know-who said...

Batuk la , haha . Time jawab exam susah ! tibe2 dengar orang batuk padahal semue tengah senyap . malu wohh :P

anum amir said...

due2..hehehehe

BUDAK TINGGI said...

liya pilih batuk n selesema...
sebab liya nie kalau batuk memang teruk sgt2..smpai nak terkeluar ank tekak rsenya...
klu selesema plak boleh jd badut sbb merah hdung liya...huhuhuhuuh

Siti Hajar said...

prevention is always better than cure....

thats the best~

=)

::FAIZ:: said...

Selsema make my Hidung luka sometime... hehe

adda said...

selsema...even exam pon, selseme lg wat org geram,,,bising... asyik2 kuarkan hingus, x pon tahan masuk blek,heeh,,,heheheh,, ;)) rimas2...

Nurulbadiah Lai said...

sy xsanggup nk selseme..sbb xboleh bernafas..higus lagik..eeeee

Unknown said...

cakk sini pulak! =) you know what, sy lagi tak sanggup nak sakit gigi & ulser dari selsema. T.T teruk oh. mkan pun tak nikmat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...