Followers

Thursday, December 9, 2010

KENAPA ANAK KECIL TIDAK SUKA MAKAN SAYUR..??





Kenapa saya tidak suka makan sayur?
Kenapa saya tidak suka makan sayur?
emm, pasal rumah saya ada kucing (apa kena mengena pulak ni, terpengaruh iklan petronas agaknya budak-budak nih)..haha


Makanan apa yang paling dijauhi anak kecil? Sebagian besar pasti akan menjawab sayuran. Padahal sayuran adalah sumber serat yang memberi kebaikan.
Apa penyebab anak kita tak suka kepada sayuran yah..?? itulah yang menjadi persoalan kita kan..x da gigi ke..?sayur itu pahit ke..?takut ulat dalam sayur ke..?atau alergik sayur hahh..?

Bukan mudah memujuk kanak-kanak untuk makan sayur. Lidah mereka seolah-olah sangat sensitif pada rasa sayur-sayuran. Ada kanak-kanak meluahkan makanan hanya kerana kehadiran cebisan kecil sayur yang dianggap sebagai ‘benda asing’.

Soal kanak-kanak tidak suka makan sayur adalah perkara biasa, tetapi perkara sama juga berlaku pada ramai orang dewasa..betul x..?hehehe
Orang dewasa juga ada banyak kerenah apabila disuruh makan sayur. Ada yang merasakan kebanyakan sayur terasa pahit dan ada pula tidak makan sayur berdaun hijau...
adehh..macam-macam lah manusia nih kan..HAHA

cuba tanya diri anda..
berapa kali kah anda makan sayur dalam seminggu...??




by HARI INI DAN SEMALAM



6 comments:

Asma Amira said...

stiap kali ada sayur, saya makan :D
klau kt kolej, tiap hari!

iskandarzulkarn9 said...

wahh!!bgus2..
jom2...wt kempen mkn sayur..hehe

efa said...

setiap hari makan sayur itu ja boleh..seafood tak boleh hua..sayur o0h..sayur sedap la pula..

SANDRA AZWAN: Fashion Designer said...

ade budak TU suka sangat makan sayur sampai nasi pun tak nak makan! ;-P

miss effarina said...

HAHA sebab sayur tak sedapppp !

iskandarzulkarn9 said...

efa..>sayur mmg sedapp taw..hehe

sandra azwan>>haiiyohh..jgn diet smpai x mkn nasi lgsung..bhaya lah..haha

miss effarina>> sedapp lah....cube dlu..baru taw..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...