Followers

Sunday, June 19, 2011

SELAMAT HARI BAPA!

SELAMAT HARI BAPA!
to my walid (AZMAN BIN HJ AHMAD)..I loved you so much!

terima kasih atas segala kasih sayang yang dilimpahkan kepada anak-anak mu selama ini..
Bapa mahupun ibu masing-masing memainkan peranan terpenting dalam hidup anak-anak. Mereka lah yang menjadi penentu dan pemangkin kepada pembesaran dan kedewasaan anak-anak. Manakala sang anak pula merupakan cermin kepada kejayaan dan kecemerlangan mak bapak dalam kemahiran mendidik dan melahirkan generasi yang cemerlang dunia dan akhirat.

Kadang-kadang tu bila anak dok buat silap atau salah, biasanya mak akan kata pada bapak, “ Haaa….tengok tu perangai anak awak, sama macam pak dia…. Tapi bila anak dapat pujian, mulalah mak kata, “ Aiii…anak sapa, tengokla mak dia…”.......HEHE
Apapun itu antara senario yang kadang-kadang kita lihat. Tapi aku percaya kita semua tak amal la perangai macam tu. Bagi aku mak atau ayah, depa semua sama. Hari ini kita kena balas balik semua pengorbanan dan jasa mereka, kerana suatu hari nanti kita juga bakal menjadi seorang ayah dan ibu.... Tentunya kita jugak mahu anak-anak kita jadi manusia yang tahu membalas budi dan berjasa pada kedua ibubapa.
anda yang masih mempunyai bapa hargailah keberadaan bersama anda.

Bagi yang telah tiada doakanlah semoga roh mereka dicucuri rahmat oleh Nya..

-Renungkan:

Ayah tak pernah kata, “Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… bolehlah kau kirim wang untuk ayah”
Tapi kita selalu minta pada ayah dan ibu.. itu dan ini…malah macam-macam kan..kan..?pernah kita memikirkan susah dan senang mereka..?

HAPPY FATHER'S DAY

BY HARI INI DAN SEMALAM




2 comments:

feeza_rashid said...

happy father's day jugak!! :)

salwaismail said...

semoga baliau panjang umur, murah rezeki.
:)

#depa sayang kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...