Followers

Sunday, August 14, 2011

KALAULAH HATI ITU GELAP GELITA~


Dulu ingat lagi..setiap kali aku menonton tv3,iklan ini akan terus menemuiku...
aku tertarik dengan iklan ini..alaaa..iklan sabun yang basuh baju tuu...hehe..
yang 1st jumpa anak kucing tepi jalan,yang comot-comot tu...
ingat x iklan sabun breeze tu...??haha
aku tertarik dengan pesanan  seorang ibu ...

"si putih boleh dicuci..tapi hati yg suci sukar untuk dicari"


kekadang kita cuma tengok kata-kata iklan hanya sebagai untuk mempromosikan barangan,tetapi pernahkah kita melihatnya dari konteks untuk memajukan diri kita sebagai insan yang lemah ini...??
benarlah apa yang disampaikan oleh pesanan ibu itu kerana hati yang bersih melambangkan peribadi seseorang baik atau buruk..

Di hati kita sendiri. Sesiapa yang mahu memperbaiki diri mesti melihat ke dalam lubuk hatinya. Di situlah asal mula kebaikan bercambah menjadi benih yang baik. Hati yang hidup biasanya sibuk menyoal pada tuannya, kenapa kamu lakukan itu dan ini? Untuk siapa dan apa faedahnya? Hanya ada satu zat yang dapat menguatkan hati kita, apabila kita bersandar padaNya maka hilanglah segala beban yang menyesakkan dada.


Siapakah yang kita cari jika hati terlalu sedih? Siapakah yang kita tuju jika mara bahaya telah mengepung dari segenap penjuru?

by HARI INI DAN SEMALAM

12 comments:

Amirah Suhana said...

Pakaian yg kotor boleh dicuci
Hati yang suci sukar dicari :)

laskar pelangi said...

ingt ingt iklan tu;)) memang kata kata tu menusuk jiwa kan ...

walau kita dalam keadaan sedih atau gembira sekalipun, mengadap Allah adalah yang terbaik..bukannya bila mengalami kesusahan baru mengadap Ilahi..=)

Sarah Mohd Saleh said...

aaahhh.btol lahhh ckp ibu tuh...tertusuk giwe dga kate2 cenggitu..nsb xmsk kucin tuh dlm msin pngering.kiki

nurul fatin said...

betol3...

Edy Fee said...

hahah ayat iklan je bro...hurmm comel gak kucing tu... kotor clorox jew

tomatokering :) said...

sangat betol .. maka mndikanlah kucing anda gunakan febreeze..errkk

mr.syazwan said...

rasa ini antara entri TERBAIK dr BLOG HARI INI DAN SEMALAM kot

=_=

::FAIZ FARISH:: said...

komen tomato.. hahaha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

ade lg ke insan yg berhati SUCI????

L said...

en3 terbaek..=)

sy syg awak?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

Asrul "iLham" Sany said...

eh, jap cam dah pernah melawat blog ni dulu...

fiq. said...

ouh, iklan tu, ingat2,,kalau hati buruk dan hitam, nak gune breezze tak dapat le, kene taubat dan dekatkan diri dengan Allah mcm megat cakap ni =]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...