Followers

Sunday, February 5, 2012

CINTA ADALAH PERSOALAN HATI ~

Cinta adalah persoalan hati.. hati ini, sekalipun tak nampak parut, bila terguris, sakitnya akan sangat terasa walaupun perkara itu dah lama berlaku. Sedangkan anggota zahir ini, walaupun lukanya sampai ke tua tak hilang  tapi rasa kesakitan itu dah lama hilang. Sebab itu, kadang-kadang adalah lebih baik luka anggota zahir ni.. sebab mudah nak merawatnya.. berbanding luka di hati, kadang-kadang kita nampak wajahnya macam ceria, tapi di dalam hatinya, tiada siapa yang tahu... 


MENGENANG kisah-kisah dulu sering mengimbaukan kita kepada kenangan-kenangan silam. Yang menarik, yang best-best kalau nak diingat memang rasa seronok. Tapi yang pahit-pahit tu kalau nak dikenang, jadinya pasti sedih.

Tak ada orang yang mahu kisah pahit di masa silamnya dipertontonkan kembali. Yang dah berlaku, maka biarlah ianya berlalu. Dah lepas tu, biarlah ia terus melepas. Macam air mengalir di dalam sungai gitu. Sekali ia berlalu dari hulu, ia akan terus menuju ke hilir, terus ke muara dan menghanyut ke lautan.
Walau banyak mana pun halangan, cabaran, dugaan dan rintangan yang meniti di sepanjang perjalanan, air itu akan terus mengalir

"Jangan kenangan-kenangan itu membuatkan kita lebih jatuh dalam hidup. Apa yang berlaku dan apa bakal terjadi pada kita untuk sepuluh tahun mendatang adalah ditentukan dengan apa yang sedang kita fikirkan sekarang..."

Kita diberi rasa untuk merasa. Di beri hati untuk dihargai. Diberi masa untuk menunggu. Diberi akal untuk berfikir. Diberi perasaan untuk dikasihi. Terlalu banyak untuk diberi sehinggakan kadang kala tidak dapat membezakan mana kaca mana berlian KAN..KAN..???

Perkara yang lepas dijadikan kenangan dan pengajaran. Ia membuatkan kita matang walau pahit macam mana pun. Barang yang lepas usah dikenang. hidup kita ini sememangnya medan ujian untuk menguji sejauh mana kekuatan kita. 

What past is past. We should be mature enough to leave it all behind and start fresh....~


BY HARI INI DAN SEMALAM

3 comments:

IMANSHAH said...

jangan pandang belakang!!

[k]o{q}i[n] said...

masa lalu adalah sejarah, hari ini adalah realiti, masa depan yg perlu diuatamakan.. kerana xde sape yg tau apa akn berlaku...huhuhu

Aween Md Zahir said...

kadang yg lepas itu bisa buat kita ukir senyum. biar hati sakit. tapi tu semua bisa berlalu.
look forward :) hidup dlm reality..biarkan kenangan terpahat sebagai memory :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...