Followers

Monday, February 6, 2012

GOLDEN FACT OF LOVE~

Kita selalu jatuh cinta dekat orang yang takkan jatuh cinta dengan kita,
Kita selalu lari daripada orang yang benar-benar mahukan kita,
Bila kita cari cinta itu memang tiada yang mencuit hati,
Bila kita tak mencari cinta itu ada menunggu kita,

Kadang-kadang aku terfikir. Kenapa aku selalu suka dekat orang yang aku tahu takkan suka dekat aku.  maka bila suka pada seseorang aku selalu merasakan ketidak layakkan aku untuk memiliki seseorang...
adakah anda juga berperasaan sebegitu...??

Kadang-kadang ada Orang yang betul-betul suka kat kita,tetapi kita pula tidak sukakan balik. Walau macam mana kita cuba menyukai pun kita tetap takda perasaan tu. Sebelum nie,aku pernah mencuba memberikan perasaan kepada orang yang menyukai aku kerana aku pernah dengar orang-orang tua cakap  adalah
"lebih baik mencintai orang yang mencintai kita daripada mencintai orang yang tidak mencintai kita..." 
Tapi, sampai bila aku nak menipu seseorang tu kan...Bukan niat aku untuk mempermainkan perasaaNya...
aku cuba bersikap jujur..menjelaskan kerana aku tidak mahu melukakan hatinya lagi...adalah lebih baik mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain..

ada jugak aku pernah terdengar dari ayat dari pengaruh drama tv...
"jangan wat seseorang itu jatuh cinta dengan kita,kalau kita tidak menyintaiNya.."
tetapi secara jujurnya  perasaan sayang itu hadir tanpa disedari..kadang-kadang secara kita tidak sedar yang perangai atau cara percakapan kita telah buat orang suka begitulah kenyataanNya..kan kan....???
sebenarNnya macam mana cara pun tak kisah, janji kita tahu apa yang hati kita nak dan kita yakin dengan keputusan yang kita buat dan tidak akan menyesal kemudian....
"Seandainya kita menerima orang yang mencintai kita, terimalah dengan hati yang ikhlas bukan kerana terdesak, ingin menunjuk atau niat ingin mempermainkan seseorang....

aku disini bukan berniat untuk berjiwang wat ayat romantis bagai..tetapi sekadar berkongsi pengalaman dan sebagai pengajaran untuk diriku dan kalian juga..
sorry if ada yang terasa..x berniat untuk menyindir dan sebagaiNnya...
tetapi itulah hakikat sebenar kehidupan kita kan..kan..kan...??????





by HARI INI DAN SEMALAM

6 comments:

Urzain Hussain said...

kadang-kadang cinta buat kita sedar yang ada yang masih mencintai kita..:)

Sarah Mohd Saleh said...

payah sebenarnya nak menjawap soal hati nih..den pon ponin haaa

Anisa Hang Tuah said...

belum pernah lelah untuk menanti :')

dR_t0ts ^o^ said...

yup..kadang2 kite xsedar yang ade org tersuka kita bila kita berpotpet banyak2..aigoo chinchah!

pelangi cintaku said...

cinta terindah bila saling mengerti erti bercinta,, cinta tanpa jiwa tiada erti disisinya,, cinta terindah adalah cinta yang menerima cinta titipan ALLAH S.W.T,, kerana dia lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita..

purplerose said...

si cintaku akan membuat aku tersenyum dan hilang rindu jika dia terbit di dalam lingkaran pemerhatianku walaupun sesaat... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...