Followers

Monday, April 23, 2012

CERITA SI BANTAL BUSUK

Bila disebut bantal busuk ja sudah pasti akan ada yang tersenyum manis teringat bantal sendiri di tempat tidur, 
Bantal busuk disini x bermaksud bantal itu berbau busuk tetapi merujuk kepada bantal kesayangan kita sewaktu tidur..Rasanya kalau x da bantal tu memang kenikmatan tidur tidak puas..tidur pun x nyenyak kalau tanpa bantal busuk tuu..hehe



bagi sesetengah kanak-kanak bantal busuk memang tidak dapat dipisahkan, bantal yang selalu menemani dari hari ke hari..
adik aku sendiri dulu dok usung sana sini bantal busuk dia, kalau tertingggal umi ngan walid kena patah balik untuk dapatkanNya, kalau tak mengamuklah dia nanti sewaktu hendak tidur sampai aku yang baru nak terlelap nihh terjaga kan..potong stim betul..hehe
dah lah bantal busuk dia memang dah x nampak rupa bantal..design bantal memang dah hilang..kalau baunya, jangan cakap lah memang bucuk+masam bagai...susah jugak kalau yang dah terbiasa dengan bantal busuk nie kan..hehe

Dipercayai tabiat mempunyai bantal busuk menjelang tidur bukan disebabkan oleh faktor genetik mahupun personaliti sesebuah keluarga. ia suatu perbuatan yang sudah terbiasa sejak kecil lagi.

Bantal busuk sekalipun ditendang.. dibaling.. barang ini tetap dicari semula bagai setengah mati sebab dah jadi seperti teman sejati berbeza dengan bantal-bantal lain, biarpun menjadi satu keperluan untuk meletakkan kepala lalu melelapkan mata tetapi ia akan berubah dan bertukar mengikut tempat masa atau keperluan individu..

justeru dengan itu, setiap orang dikatakan ada bantal busuk masing-masing, bagaimana pula dengan anda..? adakah bau bantal busuk ada sudah cukup wangi..? okk..tiada siapa yang tahu kecuali anda sendiri, even ada air liur basi sendiri pun,kalau dengan bantal sendiri tetap kita akan kata wangi kan..kan..hehe =)


by HARI INI DAN SEMALAM

8 comments:

[k]o{q}i[n] said...

ko ade sebijik kan...?? aku tau.. hahahaha

jeely jelly said...

bantal busuk saya siap basuh ok, masuk dalam washing machine. haha.

Razil Tahir said...

Thank Allah aku takde.. hahaha
Member aku ade.. kekadang rasa annoyed plak ngan bantal busuk dia.. rasa cam nak senyap2 curik, then buang.. hahahhaha (devil)

ADfeez said...

yeahhhh kalo xde bantal busuk susah nk tdo kot!

Adam Haiqal said...

nice giler blog nih~ HAHAHA

zatiey said...

haha..ada kawan zatiey sorg tu mmg x blh hdup tnpa bntal busuk..p cmping pon dia bawak..blik umah hujung minggu pon dia bawak..kalau tertinggl msti tido dia tak lena punya!hee

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

ade gak sebijik..smpai laaa ni ade lg..dlu dh buang & ganti baru & ade jee dh berusia 10 tahun wookkk..bau nye pergghhhhh~~

cik AngguR said...

tak penah da bantal bucuk pon ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...