Followers

Sunday, June 5, 2011

FESYEN RAMBUT ZAMAN DAHULU VS ZAMAN SEKARANG

Zaman fesyen berubah dengan peredaran waktu yang silih berganti.Semakin hari kita dapat melihat pelbagai fesyen yang berubah dari semasa ke semasa, tetapi apa yang menarik perhatian aku disini ialah...
gaya fesyen rambut lelaki zaman dahulu dan zaman sekarang...


seronok ni tau kalo dikenang balik zaman bapak-bapak..tokwan kita dahulu..pernah anda melihat gaya mereka pada zaman muda dahulu x..?
mesti ada yang pernah dan tidak pernah kan...hehe


ok..pada zaman dahulu..apa yang aku nampak lah kan kebanyakan lelaki muda lebih suka menyimpan rambut panjang dan berseluar ketat. mungkin juga terpengaruh dengan budaya rocker seperti kumpulan search dan wings yang meningkat sewaktu dahulu..mungkin juga...kalau rambut panjang leh kasi nampak serabai..kalau rambut pendek leh ikat key kat kepala atau sampai pergelangan tangan pun boleh kan......haha


ada juga yang lebih gemarkan rambut bersikat tepi rapat sampai ke kulit kepala pun ada juga...yang nie lebih nampak kelihatan kemas kan..




dan sampai pula kepada zaman mat-mat belah tengah nie..nama yang baru meningkat waktu itu ialah tomok dari kumpulan new boy..zaman nie para wanita amat minat dengan jejaka yang jenis jambu rambut belah tengah nie..style belah tengah dibuat apabila seseorang tu hendak meningkat remaja gemar laa wat style macamnie...hehe ishh..x boleh aku apabila diimbas kembali muka tomok belah tengah..hahakkk......
(lawak-lawak...kih3,..)


tapi bila dah sampai ke zaman sekarang nie..semua nak yang pacak-pacak je kan..ada yang style beckham...korea style...tapi yang macam alley cat pun ada jugak taw..haha..terpulang kepada seseorang tu lah kan..x salah kalau nak bergaya ikut peredaran zaman..
macam-macam style laa dulu kan..hehe
tapi apa yang penting sekali kat sini..sekurang-kuranyaNya kita tahu gaya bapak-bapak..tokwan kita dahulu macam manakan..pasti mereka tersenyum apabila diimbas kembali zaman mereka dahulu......;-)


by HARI INI DAN SEMALAM

10 comments:

tomato said...

haha ! tp skrg pon dh mcm zmn dlu . kalau buat rmbut zmn dlu pon style jgk pe . ;p

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

apa2 pun boleh laaa...mana2 pun okkk...haha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hang masa baru nak up pon kemain lagi rambut belah tengah....

Unknown said...

haha..style doe..rambut dulu2 :D

aien_nad said...

haha....rmbut style dulu pn stylo lorrr....kalu ikut zman dieorang tue la gaye yg pling hotttttt hikhikhik....mmg macho hbs la... :-)

::FAIZ:: said...

aku penah belah tepi masa skolah...

Shaherah said...

hahah muka tomok tu comel.. ahaa

si ngokngek said...

gambar2 rambut macam nie memang berlungguk dalam album bapak aku..hak3

schaficent said...

org dulu sikat rmbut tengah2 skrang jarang jumpa
hahaha

Aween Md Zahir said...

if i were a boy,,teringin nk wat rambut style mowhawk ~! gila ganas :) agagaga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...