Followers

Thursday, July 28, 2011

KENTUT YANG WANGI BOLEH MENJADI BUSUK..?

Jalan-jalan sambil search kat google cerita-cerita lawak,then aku tertarik dengan suatu kisah pasangan nie..boleh tahan cerita dia..gelak jugak aku..hehe..tapi sorry laa yaa,,aku x ingatlaa dari sumber mana aku cedok nie..tapi kat sini kita juz berkongsi maklumat je k..hehe


SEMASA BERCINTA

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...


Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya

Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe: Wah! hebatnya abg nie.... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .**** ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?

Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan

selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun

kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak

mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,


SELEPAS BERCINTA

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa

Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Kenapa bukan Ultraman....

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie.

Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...


Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .**** ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

Sekian sahaja lawak jenaka...tapi orang sekarang memang macamnie ke kalau selepas berkahwin nanti.....?huhu KENTUT yang wangi pada awalnya akan menjadi sebaliknya........;-)



KENTUT YANG WANGI BOLEH MENJADI BUSUK?


by HARI INI DAN SEMALAM

12 comments:

saya bukan tomato said...

hahah ! penah baca ! tu lah laki kan .. memula kemain romantik . habis madu sepah dibuang. kahkahkah ;p

cx's said...

actually depends pd hati psgn tu sndiri. tp hukum karma kan. bila dah dpt. cmtulah jdnya. tk slh jika jadikan wangi sentiasa. rujuk kisah Rasul Allah kita .. InsyaAllah. aman dunia akhirat :)

iskandarzulkarn9 said...

tahu x pe.....haha

PenuliS said...

ekeke..lwk lwk.kelantan dn n9.moral nye,sebelum dn selepas,biarlah sama.sygkn mensia siakan kenagan lepas.ngee~

cik AngguR said...

adeh.....bak po ek laki ye jd g2?

::FAIZ FARISH:: said...

lumrah... huhu

Faiz Jerr said...

megat2...next story please..hhahahah

zures said...

tu namanya lelaki plastik...

AfiekJibril said...

HAHA..biasalah ..
Sebelum Bercinta : lelaki ikot dr belakang..intai2

sedang bercinta : duduk bersebelahan..pegang2 tangan

Selepas kahwin : suami depan..tinggal anak bini belakang..haha

laki sekarang..kita sbg perintis Lelaki baru *ceyh* harus ubah benda ni..hehee

✿ boonga_kecik ✿ said...

wangi lar sgt...hipokrit tol.

Konon fear factor.. Cis!

mr.syazwan said...

yang penting ku x begitu

=_=

Amirah Suhana said...

haha jadi terbalik pulak kan.adehhhh manusia manusia.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...