Followers

Thursday, February 3, 2011

ANDA SUKA KE LELAKI SIMPAN JANGGUT....??

Pejam-pejam celik..terasa cepat je masa berlalu kan..hari yang semalam menjadi hari ini..eh..eh..betol ke aku nih kan..?rasaNya hari ini bukan mimpi bagi aku untuk menulis entry tentang tajuk aku tuhh kan...hehe..
saya harap anda semua sihat-sihat sahaja kan...:-)


ANDA SUKA KE LELAKI SIMPAN JANGGUT....??
soalan pertama yang aku tujukan khas untuk kaum wanita..(cepat jawab...!haha)
bagi yang tidak suka itu..lelaki ada sebab mengapa mereka menyimpan janggut..
seperti yang kita sedia maklum, menyimpan janggut adalah sunnah nabi kan..aku rasa semua tahu kan..kan..?..
berjanggut menampakkan lambang mereka itu "lelaki"..kelihatan lebih matang..ada sedikit macho lah kot..(hang merapu ja keje kan..haha)

~ada sesetengah orang tu kan dia malas nak shave or beli pisau pencukur..sekali trim..esok dah naikk..sebab tuu dia simpan janggut...hehe

~ada orang tu pulak kalau orangnya pembersih, simpan p lah panjang mana pun kan..tetap kelihatan kemas..tapi bagi yang malas..lipas..nyamuk..kutu pun boleh wat sarang kan....adehh

~cinta kepada kekasih juga akan mempengaruhi penampilan seseorang itu..ye lah kan..sebab ada orang yang suka..dan tidak suka..itu terpulang kepada seseorang itu..

~ada juga di antara golongan wanita yang 'rimas' dan 'tidak selesa' dengan orang lelaki yang berjanggut dengan beralasan ianya 'selekeh', 'serabut' dan 'tak cute'..konoNnya nak muka yang baby face lah kan...maklumlah dah banyak sangat tengok cerita korean kan..
hihikk..(ketawa lagi hatiku ini..)

~Mesti ada wanita yang Geli kan..kan..kalau nak diceritakan bab janggut or komen panjang tentang nihh....hahakk...

sebenarNnya aku tidak berniat apa-apa..hanya sekadar mengomel sebuah cerita untuk mencuit hati ANDA...hehe..setiap orang ada citarasa masing-masing kan..jadi terpulang kepada anda..

Bagi yang memelihara janggut. Kemaskanlah dengan baik. Jangan biarkan ianya terlalu panjang dan selekeh. Rapikannya. Jangan 'merosakkan' sunnah Rasulullah sallahu alaihi wasallam hanya kerana sikap anda yang tidak berhati-hati...

Wallahualam.


sekadar gambar hiasan..tiada kena mengena dengan yang berjanggut atau tidak..
yang penting kami serius..!!
haha

by HARI INI DAN SEMALAM


31 comments:

Ieda Syakilla said...

Haha..awat muka2 serius bebenor tu? ;P

saya suka entri nie...:) dan, saya suka orang yang ada janggut, tp cikit jela..xmo la yg panjang berjela2 smpai nmpk cm pak lebai...h0h0

=>_<=

Kuasai minda said...

Janggut lambang kepada lelaki...

Apa pula lambang kepada perempuan?

mr.syazwan said...

ini entri ko tuk wanita kan kan?

so ku tak mau masuk campur la..

lagi pun ku xde janggut..

huhu

>.<

♥CERITA.JIWA.ADLIA♥ said...

macho lah lelaki yg ad janggut nie..lg2 yg jnggut juz sejemput jer..hehehe

Ayuni said...

x suka! semak jer...

::FAIZ FARISH:: said...

aku simpan sikit jangut... Sunah Nabi....hehehe

cik Dil said...

sukaaa..nmpakk machoo..tp jngguts jmput je..xsukaa yg byk sgt...papee pon, sukaa sgt..so, lelakii, silaa laa smpan jnggut..hahaha

kiwi said...

sy tk suka lelaki simpan janggut. pada yg reti jaga tu xpela. tp kalau dh mcm pak lebai @ pak arab tu......hem....... serabai & serabut lah! ><

husna yg suka pada muzik said...

hehehe...nk ckp nie abg senior...saya x suka org simpan janggut...tapi kalo senior ade janggut cute...lalalala~nk angpow ...bila nk dtg arau belanja kfc nie

iskandarzulkarn9 said...

cik ieda syakiila>>yess!muka mmg nga serius gilaa..
maklum lah..masing2 bini lari dari rumh..haha..
yess!anda suka..hehe

kuasai minda>>lambang kepada perempuan adalah...??
errr..entahlaa..haha

mr.syzwan>> ko bajet style hero korean..mmg lah tade jnggut,,,hehehe

iskandarzulkarn9 said...

cerita jiwa adliya>>..??anda suka sejemputt...?
sejemput tuu mcm janggut kambing kan..?haha

ayuni>>semakk awak cakap..?hehe..terpulang kpda anda..hehe

faiz farish..>>ckit pun jd lah..jgn mcm janggut kambing daa..haha

cik dill>>ouhh..make sure lelaki plhan anda itu berjanggut sejemput yah!!haha

iskandarzulkarn9 said...

kiwi>>ouhh..tu lah psal..janji kemas je kan..jgn serabut..hehe

cik uchena>>laahh..bgitu pulak daa...haha
anda btol2 wt sy malu lah..haha..
eh..awk lah blnje sy kfc..hihihkk

salwaismail said...

aku suka weh! asal bersih & kemas. macho!
haha :D

Juaini Juliet Jamaludin said...

suka lelaki ada janggut. nampak matang dan sweet je. :P

iskandarzulkarn9 said...

salwaismail>>make sure anda jmpa lelaki pilihan anda itu ok!!haha

juaini juliet>>ok lahh tuu..nmpak mcm janggut kambing kan..kan..?
haha

hysman said...

aku ade janggut....
sunnah.. :)

sitihanisahali said...

suke laki2 ade janggut.. :)
sunnah nabi.
tapi yang kemas la..kurang suke misai..keke...

harnani harun said...

lelaki berjanggut nmpk macho..tp kene smrt2 bru xsegan nk jalan sama...:)

iskandarzulkarn9 said...

hysman>>terbaik ahh bro..hehe

sitihanisahali>>yurpp..janji biar kemas kan...
kalo mcm janggut kambing ok gak..haha

iskandarzulkarn9 said...

cik HH..>>amboih2...nak jln ngan orang semart je kan..tp kalo org yg x semart mcm sy...
mna lah anda nk pandang kan...:-)

nub said...

ceq simpan janggut! heheh

Asrul "iLham" Sany said...

aku suka simpan janggut, tak suka misai...

;D

Nurainaa Sofia Nurazizul said...

janggut comel. misai.. serabut. :)

cik jelly chan said...

tak suke dew janggut..hahaha..tak suka misai gak..hahaha

kameralama said...

Saya kamera berjanggut kemas...

LaDy_aFieFa said...

saya suka~ walaweyh nampk sweet kih3

Que a.k.a roulblur said...

lelaki berjanggut tak hensem sbb nampak serabut

recNviro said...

xsuka janggut maknanya xsuka sunnah nabi...kita org Islam...tu kan sunnah nabi yg ummatnye boleh ikut...kalu kita ada janggut,sekurang kurangnye bila kita mati kita masih ikut sunnah nabi sampai dlm kubur....ikut iman,jgn ikut rasa..

recNviro said...

kita org Islam,Muhammad nabi kita...janggut sunnah nabi...xsuka janggut maknanya xsuka sunnah nabi...

Anonymous said...

Awak, Simpan Misai Lebat Ye, Nampak Macho Sikit.
http://www.murabbi.net/articles.php?article_id=560

Anonymous said...

pujuk asben simpan janggut....huhu...nmpk macho gile...huhu...ati xkeruan melihatnyaaaa...muahahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...