Followers

Thursday, May 12, 2011

PERLU KE KITA MELUPAKAN SESEORANG DARIPADA TERUS MENGINGATINYA..?

PERCINTAAN pada mulaNnya tidak diduga
pada hakikatNnya melahirkan perasaan kasih dan sayang
namun kita merancang tuhan yang menentukannya
lalu terciptaNnya PERPISAHAN

Setiap pertemuan ada perpisahanNnya..setiap yang berlaku pasti ada hikmahNnya..bagi pandangan aku sendiri, memang kita tidak meminta untuk mengakhiri perhubungan dengan perpisahan tetapi sebaliknya berlaku kerana kita sebagai manusia lemah. Begitulah hakikat hidup, berkenalan itu jauh lebih mudah daripada cuba berpisah. Walaupun perkenalan memerlukan keberanian, kesabaran, kesungguhan tetapi perpisahan memerlukan lebih daripada itu......


eh..eh..kejap..kejapp...ceq nak wat iklan sat..hehe>>
jika dilihat daripada tajuk entry diatas,mungkin orang  menganggap aku ini baru lepas putus cinta..atau tengah angau untuk melupakan seseorang..itu tidak benar sama sekali kerana aku tidak pernah sesekali cuba untuk melupakan seseorang.Terdetik untuk menaip dalam entry ini kerana ada seorang kawan yang meminta untuk diberikan pendapat bagaimana untuk melupakan seseorang....

setiap orang ada pengalaman masing-masing..
Aku akui bukan mudah untuk kita melupakan seseorang yang kita sayangkan..?orang yang teman kita setiap masa..orang yang mengejutkan kita dari tidur..orang yang buat kita ketawa..sedih..geram..marah.....
Namun, memang sukar untuk kita melupakan seseorang dalam masa yang singkat..
aku akui bukan mudah untuk kita cepat melupakan seseorang

sememangNnya untuk melupakan seseorang merupakan satu konflik yang berlaku dalam diri kita sendiri..ia mengambil masa yang lama untuk melupakan seseorang..ada sesetengah orang cuba untuk melupakan seseorang itu dengan memadamkan kenangan yang berlaku dahulu...tetapi sedarkah kita adakah dengan cara itu anda semakin dapat melupakanNya atau terus mengingatiNnya....?tutt.....tutttttttt.....(jawapan..lu fikirlah..hehe)

bagi pendapat aku sendiri,untuk melupakan seseorang ialah "jangan cuba untuk melupakanNya.." selagi masih cuba menghilangkan ingatan terhadap seseorang itu sebenarnya semakin anda memikirkanNya tentang dirinya...semuaNnya terpulang kepada individu itu sendiri..pada aku,biarlah masa sendiri yang merawat segalaNnya...
"usah dikenang dengan barang yang dah lepas...percayalah dengan adaNnya sokongan daripada rakan-rakan anda mampu untuk menanganiNnya...
buat penyelesaian yang terbaik untuk masa panjang..

life is like a book..every day will start with a new pages...~

kadang-kadang kita perlu menerima realiti dengan hati yang terbuka dan nekad. Berhentilah dari segala mimpi..berharap...sebaliknya menerima dengan tenang dan ikhlas..pesanan dari penulis HARI INI DAN SEMALAM...
setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya..."
" ingatlah hidup mesti diteruskan,bukan untuk diratapi atau merinduinya lagi..."

someone somewhere has made for you...


"
by HARI INI DAN SEMALAM

11 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

tak suka perpisahan

mOoN said...

redha dengan apa yg terjadi...semua suratan takdir..huhuhu..

Asma Amira said...

usah dikenang barang yang lepas. LIKE! ;)

Anonymous said...

nice !

shaefa said...

setuju dengan kamu..makin kita cube nak melupakan,makin kita ingatkan dia.so,the best way is just follow the flow..masa yang berjalan akan buatkan kita lupakan dia..walaupun xsemua benda kita dapat lupakan..ade yang baik untuk kita jadikan pengajaran and pengalaman untuk teruskan hidup kita..isn't it?(^_^)

feeza_rashid said...

buang no fon, buang gamba, buang mesej semua. macam keje bodoh je. tapi masa yang sama, mengharap ada pggln or call yg akn msuk.

if menghepikan diri ng hangout dengan kwn2. borak ng mmbe2. gelak smpi nk gila. so masa tu, xde la terfikir pun nak lupakan . n happy jugak dengan life sendiri. brilliant la ur thought! haha. experience bnyak ka?

cik AngguR said...

tetiba tingat kisah lama lak pas baca huhu

NuR 'aQiLaH said...

kenal seminit je.
nak lupa betahun.

tolong bg cheq hilang ingatan buleh?

sobsob T_T

Anonymous said...

lupakan je la owg 2....klu kite ingat kat owg 2 bagai nak rak...belum tentu owg 2 ingat kat kite sme mcm kite ingat kt die...so buang masa n tenaga jew...

hu3...sedih plak ble ingat blk..haihh!!!

Anonymous said...

btol salam perkenalan yg d hulur adalah lbh mudah dr memutuskan p'hbngan tersebut..

terutama nyer hbngan itu putus tanpa sbb yg munasabah kn..:-)

abdol said...

huh....tacing wa....hukhuk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...