Followers

Tuesday, November 9, 2010

ALHAMDULILLAH BANJIR SELAMAT DATANG DAN PERGI...~

Waktu silih berganti siang dan malam...alhamdulillah keadaan sudah kembali tenang selepas banjir.
Kelihatan juga ramai penduduk kampung membersihkan kediaman mereka.
Pada suatu petang yang mendung,saya keseorangan dengan rela hatinya memasuki kampung yang telah dilanda banjir..saya juga sempat menemu ramah orang yang menjadi mangsa banjir..
berikut adalah perbualan saya dengan  SEorang mangsa banjir.......~

ehem..ehemmm..jadi wartawan la plak aku nihhh..wahahakkkkk

situasi di tepi jalan:-

saya        : assalamuailakum, pak din....apa habaq..?

pak din    : wsalam..khabaq x bek lah....alhamdulillah...

saya         :    haa..macamna dengan keadaan rumah...?keta pak din saya nampak dah tenggelam 2 bijik...??

pak din     :   ouhhh..2 bijik nuh,pak cik saja jaa biaq tinggal dalam ayaq..lagipun dah setahun lebih pakcik x                         pernah basuh..sja biaq bagi basah..esok lusa kering lah.....(sengih3 pak cik tu)

saya          : ouhh..yakaa. lama x basuh..elok ngat laa tuu nowhh...(aku tersenyum)...

adehhh..x sangka ada jugak orang duk mai bagi jawapan macam tuu..agaknya pak din tuu kepala dia pun masuk ayaq jugak laaa nowhhh...sama macam pala otak aku sekarang...
(dah taw keta dia duk tenggelam yang aku duk buat terlebih tanyaa sapa suruh....)
wahahaakkkk



by HARI INI DAN SEMALAM

10 comments:

husna yg suka pada muzik said...

hahaha..cian encik hari ini dan semalam..jawapan paling best dalam dunia dapat eh...teruskan usaha anda utk jadi jwpn..

iskandarzulkarn9 said...

dapat lah sangat..wahahakk...
mgarut ja lah...
kpala msuk air daa..hik3..

husna yg suka pada muzik said...

hahaha...sama jer nie...kepala masuk tepung..

iskandarzulkarn9 said...

kepala masuk tepung dah kuar lah petang tadi..
dah ambil wat cucur pisang daa...
haha

husna yg suka pada muzik said...

hahahaa....husna nie kepala masuk tepung...diorg mandikan husna dgn tepung sbb birthday:)

iskandarzulkarn9 said...

ouhhhh..mcm tuu...
boleh2..ambil tepung tuu+tmbah air ckit
then wat cucuq kembong eh..
haha

husna yg suka pada muzik said...

hahahha...masalahnyya tepung tue diorg dah cmpur air..mmg keras dah rmbut nie...

ubi said...

aku tatw nk komen..tapi ang mmg style..haha

*tlg buang word verification..susah nk komen la bro.

Enna Banana said...

enna follow kat sini cos i love to read ur blog :)

maRisa canDy said...

hahahaha pacik pening tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...