Followers

Friday, November 26, 2010

Kalaulah hati itu gelap gelita....

Setiap kali aku menonton tv3,iklan ini akan terus menemuiku...
aku tertarik dengan iklan ini..alaaa..iklan sabun yang basuh baju tuu...hehe..
yang 1st jumpa anak kucing tepi jalan,yang comot-comot tu...
ingat x iklan tu...??

aku tertarik dengan pesanan  seorang ibu ...

"si putih boleh dicuci..tapi hati yg suci sukar untuk dicari"


kekadang kita cuma tengok kata-kata iklan hanya sebagai untuk mempromosikan barangan,tetapi pernahkah kita melihatnya dari konteks untuk memajukan diri kita sebagai insan yang lemah ini...??
benarlah apa yang disampaikan oleh pesanan ibu itu kerana hati yang bersih melambangkan peribadi seseorang baik atau buruk..



Di hati kita sendiri. Sesiapa yang mahu memperbaiki diri mesti melihat ke dalam lubuk hatinya. Di situlah asal mula kebaikan bercambah menjadi benih yang baik. Hati yang hidup biasanya sibuk menyoal pada tuannya, kenapa kamu lakukan itu dan ini? Untuk siapa dan apa faedahnya? Hanya ada satu zat yang dapat menguatkan hati kita, apabila kita bersandar padaNya maka hilanglah segala beban yang menyesakkan dada.

Siapakah yang kita cari jika hati terlalu sedih? Siapakah yang kita tuju jika mara bahaya telah mengepung dari segenap penjuru?


~selamat beramal

by HARI INI DAN SEMALAM

7 comments:

ello said...

owh.. tuh ke ayat penuh dia.. slalu asik tdgr.. 'hati yg suci sukar dicari' jek.. mesti akn ngajuk dia kta pe.. hehe.. nice one..

miss cloudy said...

si putih boleh dicuci..tapi hati yg suci sukar untuk dicari"

ianya sangat deep...

salam singgah..

iskandarzulkarn9 said...

elloo..>>yurppp...mula2 sy dgr pun mcm awk jge..
bla dah slalu dgr baru faham apa yg dia ckap kan tu..hehe..

miss cloudy>>ur welcome...~
thankx~

eja sakura said...

bgus megat ni..hih

iskandarzulkarn9 said...

thankx eja..
yurpp!!memang...hehe
jgn pandang saya dgn sebelah mata ok!
hehe

Fiq said...

nice blog. header yg sgt unik.
love the 'a moment to remember'.


"Siapakah yang kita cari jika hati terlalu sedih? Siapakah yang kita tuju jika mara bahaya telah mengepung dari segenap penjuru?"

jawapannya.. jangan cari saya. wakakakaka.

iskandarzulkarn9 said...

fiq>>ok..thankx~
ak x cari ko lah...hahakk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...