Followers

Wednesday, November 24, 2010

BUAI LAJU-LAJU

~BUAI LAJU-LAJU SAMPAI CUCUR ATAP,
BELUM TUMBUH GIGI SUDAH PANDAI BACA KITAB

~BUAI LAJU-LAJU SETINGGI DAHAN TEJA,
BELUM KE SEKOLAH DAH TAHU MENGIRA, MENGEJA..

~BUAI LAJU-LAJU SAMPAI KE RUMAH NYONYA,
TERUSLAH, BELAJAR WALAU SAMPAI KE NEGERI CHINA.



Begitulah alkisahnya lagu dari seorang abang mithali kepada adiknya iaitu 
PUTERI QISTINA SYAKIRA...hehe
(adeh!buang tabiat ke aku nie tetiba jadi macamni)..haha
ye lah..biasalah gua memang sayang adik gua yang seorang nih..n i know she loved me too..hahakk..
sepanjang cuti  ni,gua banyak menghabiskan masa di kediaman mohor besar raja -raja (my home)..
nak dijadikan ceritanya tukang mengasuh adik perempuan saya itu sakit apo tah..then kena rehat seberapa lama yang mungkin..jadi gua terpaksa lah dengan rela hati yang tulus dan ikhlaihhh menjaga adik gua yang bucuk itu selama berbulan-bulan...wahahakkk...
selama nih gua ada wat tanam anggur belakang rumah,tapi hairan sekali pokok anggurnya tak pernah hidup..finally,gua terpaksa lah menjadi penganggur yang berjaya di rumah dengan mengasuh adikku yang nakal itu..
OMG!!
can't u imagine..>

~tiap-tiap hari dia ber*k..(buang air besar)..jd tukang membasuhnye aku lah..sapo lg kan..kan..?huhhhh
~tiap-tiap hari dia suka bangun awal kejut gua suruh buat susu..
~tiap-tiap hari dia nak gua layan dia main anak patung+layan cita kartun+main cakk..cakk apo tahh laa
~tiap-tiap hari nak suh gua snap pixtz dia..(gewdix kot)..tp nak wat macamna kan..gua layan je lah..pastu gua suruh dia snap pixtz gua yang cute ini pulak...euwwww!!(perasan je kan)..haha
~tiap-tiap hari kalo gua kuar nak lepak ngan member ja,terpaksa lah bawa dia skali..order milo ais jaa dia dah boleh diam daaa..hehe..(good gurl..i love you..)
~kadang-kadang time gua duk lepak ngan member pun, dia dah gaduh nak kenc*ng lah..siap nak ber*k lagi ouhh..adehh!!jenuh-jenuhhh..
~alhamdullah tahap kesabaran gua amat tinggi..hik3...

~dan perkara yang amat menyeronokkan sekali ialah sewaktu di taman permainan
ye lah..budak-budak kan suka main kat taman permainan..
antara salah satu tempatnya ialah di Taman Jubli Emas,kt gelanggang sukan lasak..

Puteri nih dia memang culture shock ckit..bila dah jejak tanah memang susah dah nak dikepungnya,,,
kepada orang ramai,gua minta maaf banyak-banyak jikalau anak anda terjatuh terkena pecutan adik gua ini okkkk.....!!i'm sorry....(jenuh-jenuh)


apabila sampai di tepi tasik..adik teman abang cuci-cuci mata taw..
cover2 line ckit nah,,,hahakk
jalan-jalan makan angin..~





 teringat kembali zaman gua time kanak-kanak dulu..
lebih kurang macam nih lah kot..hee:p




euwww!!apsal abang beral lagi nih...?
haha


minta perhatian yah>> pelampung keselamatan boleh digunakan ketika anak anda hendak terjun mandi di kolam ini
ini satu hal >boleh plak dia cakap nak terjun mandi...!
jenuh-jenuh..macam-macam...



P/S : bila difikirkan semula kisah gua tadi,dapat kita gambarkan betapa susahnya mak bapak kita menjaga kita dari sejak lahir ibarat " bagai menatang minyak yang penuh.."..
"Hargailah insan disekeliling anda yang berbuat baik kepada anda..."




BY HARI INI DAN SEMALAM


5 comments:

feeza_rashid said...
This comment has been removed by the author.
MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

comel lah sgt..nak termuntahh...
haha

hisham hashim said...

haha..gamba last tu awat dah jadi keling ka?

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

hisham hashim>>haihh..masih normal lg laaa..hehe

Aku yOujjie said...

taman itu sgt familiar~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...