Followers

Thursday, November 25, 2010

CERITA SI IKAN KELI

Siapa suka makan ikan keli?cepat angkat keyboard..!!haha
Antara banyak-banyak ikan, ikan yang paling aku suka makan ialah ikan keli. Mungkin sebab kerana perangai aku yang geli-geli seperti badan ikan keli yang tiada sisik kot..? Tapi selama aku hidup selama 21 tahun, aku tidak pernah membeli ikan keli di kedai, atau memasak mentah di dalam rumah..aku hanya beli terus dari kedai makan yang siap dimasak.Perghh!!serius sedap ikan keli ni taw x..!!hahakk

Nak dijadikan ceritanya semalam, selepas balik memancing di sungai di depan rumah botak (maklumlah kerja aku sekarang kan menjadi penganggur berjaya (tanam anggur) memang berjaya sungguh lah kan..hahakk..(gelak mengilai)
rezeki yang datang tidak putus-putus,akhirnya 4 ekor ikan keli menjadi habuan kami.
OMG!memang excited gilaa..1st time in the world kot dapat tangkapan 4 ekor ikan straight!!!

Sesampainya di rumah dengan membawa balik ikan keli,Mak aku terkejut ber*k..sampai 4 ekor bawa balik,besar-besar plak tuu..Mak aku nih ikan laut memang dia x geli sangat nak menyiangnya..tapi kalau dah ikan keli memang dia geli ckitlah,jadi orang yang akan menyiangnya adalah diri aku sendiri (dah pandai bawa balik,pandai-pandai lah menyiangnya)..huhukkk
Sememangnya mencari ikan memang seronok,tetapi yang tidak seronoknya adalah menyiang ikan keli.tapi ada aku kisah..aku chill ja..(hendak seribu daya,tak hendak seribu dalih)..anda setuju x?jadi ahli falsafah la pulak aku nih...hehe

bila dah tiba masa untuk menyiang ikan keli..kalau lepas nih,sesiapa yang nak belajar tu bolehlaa datang belajar dengan aku k..haha.
ok check it out.....>>

inilah ikan keli yang aku maksudkan tadi..haha..
ikan ini hidup lagi taw.


sememangya ikan keli ini agak licin+basah kerana ia tiada sisik,dan sengatnya perlu dibuang terlebih dahulu


semangat-semangat..haha




ikan ini amat licin,jadi aku memegangnya dengan kain..hehe
yang dalam bekas tu adalah ibu ikan keli...hik3..


adik saya ini adalah peminat setia no.1 aku sewaktu aku menyiang ikan ini.dia tidak putus-putus memberi semangat kepadaku..
thankx sayang~



aku tidak menyiangnya di dalam rumah kerana baunya yang agak hanyir dari ikan-ikan lain..

akhirnya,setelah selesai hendaklah seeloknya direndam di dalam air asam terlebih dahulu untuk membuang bau hanyir...perghh!!
kalo nak diikutkan cerita,aku nak cerita sampai ke riwayat tulang ikan keli itu lagi..hehe..tapi agak-agak laa kan..hahaa




by HARI INI DAN SEMALAM




3 comments:

hisham hashim said...

1st comment! haha..gud job! aku pon slalu mancing dpt ikan keli. tapi tak la feveret sgt ikan keli nih... anyway, awat tak haplod gambaq yg dah siap masak? ataupun yg dh jadi tulang? lagi best cita hang kalo cerita psl riwayat idop ikan keli tu dari dalam besen, smpai jadik tulang! haha.. anyway, good entry. keep it up my bro.!

iskandarzulkarn9 said...

thankx bro..
agak2 laa nk aku tngkap gmbar tulang ikan..haha
tp btoi jga ckap mu tu deh..haha
x pa x pa..next time aku cita psal riwayat idupp..
hehe

KELI OH KELI said...

salam ukhwah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...