Followers

Tuesday, November 30, 2010

"Mak saya nak lancer, tapi saya tipu die, saya belikan die inspira, agak2 die perasan x?

Melihat Proton Inspira yang dilancarkan baru-baru ini,membuatkan aku kagum dengan keluaran tempatan.Proton Inspira ini juga dijangka akan meningkatkan kembali momentum jualan kenderaan Proton di Malaysia.
Proton Inspira ini juga dikatakan bakal waja baru,tetapi yang menjadi persoalan aku di sini, kenapa Inspira di’rebadge dari model Lancer 
Mitsubishi...?adakah proton sudah kekeringan idea untuk mengeluarkan bentuk rekaan terbaru..?
 Inspira di’rebadge dari model Lancer Mitsubishi

Sebagai rakyat malaysia aku menyokong ja keluaran tempatan nih..
Secara kasar rupa asasnya masih lagi sama dengan Lancer tapi dibuat sedikit pengubahsuian pada front grill serta bumper depannya oleh jurutera Proton.
Nampak lagi elegan daripada front grill Lancer.

Bagi kes Inspira ni, walaupun ianya nampak seperti rebadged, tapi sebenarnya banyak benda yang telah disetting semula oleh jurutera Proton (seperti yang dah ditulis kat atas tadi) supaya menjadi lebih baik daripada Lancer.  Jadi lebih layak dipanggil ‘re engineered Lancer’ daripada ‘rebadged Lancer’.
           
Apa pun, semoga syarikat automotif kebanggaan negara ini akan terus maju dan mampu untuk menyaingi syarikat pembuatan kereta yang lain serta akan mendapat sanjungan semua pihak.

berbalik kepada tajuk entry aku tadi...hehe
"Mak saya nak Lancer, tapi saya tipu die, saya belikan die inspira, agak2 die perasan x..??


by HARI INI DAN SEMALAM

5 comments:

::FAIZ:: said...

bestnya mak dpt Inspira......

mr.syazwan said...

konpem mak kamu akan loncat2...

"sejuk peyut mak" dialog dia akan keluar nnt..

Abiggaill said...

taksabar nak habis belajar , nak keja , nak beli "Lancer Malaysia" jugak . so nanti boleh ajak makcik ber-drift.. wahhh~~
jk

cikpia said...

xbaik menipu!!!! he he....

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

faiz farish>>beshhnye makk..jimat duit sy ckit..coz lancer kan mahal lg..haha

mr.syazwan>>sejukk hati makk...alhamdullah..hehe

ainnz abiggail>>good2..smgat berdrift nih lah yg kite nakkk...!haha

cikpia>> menipu sunat x pe lah..heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...